nuffnang

Friday, December 21, 2012

MoNey vs LovE



ASSALAMUALAIKUM . . . . . . . . . .

ada org tak?? tok tok tok!! . . . (ketuk meja) ehehehe . . . apa khabar semua?? (~^_^)~ lalalalala aku sihat sangat ari ni . . . .well . . . if you guys do not believe it!! just look at my picture you can tell how much my body grow up, up and up! aahhahaha . . . owh dear . . . sangat sihat!!

ok . . . abaikan je kata-kata aku tadi kalo annoying sangat . . . . right now..aku nak bercakap skit . . skit je la!! (jangan marah ye) urmmm . . . . pasal "money vs love" or the translation is "wang vs cinta" sometime people said "sayang" well . . . . pandangan setiap orang adalah sangat berbeza . . .







Back to the point!! . . . "MONEY" . . . actually it is very important lagi-lagi pada zaman sekarang ni yang sangat membangun. Bagi student macam aku ni hurmmmm . . . . duit tu perlu untuk hidup diperantauan (kat kedah jer kot!). For "LOVE" lak . . . aku ni kurang berminat la maybe dipengaruhi oleh pengalaman lampau aku . . .  so aku lebih prefer just want to be friend with all the people around me. However, aku tak de la tutup ati ni . . . . cuma nak berhati-hati je agar tidak kecewa di kemudian hari lagi (^_^).

hmm...where are we?? owhhh  . . . .  the topic . . . kalo kita nak buat perbandingan mengenai dua perkara tersebut maka apa yang aku boleh katakan (pandangan aku) "money" is the thing that we can find and  used to buy something that we want . . . however there are also have something that money can't buy such as human life (nyawa) and LOVE.

Bagi aku juga la..kedua-dua perkara tersebut sama pentingnya kerana untuk meneruskan hidup pada zaman yang maju sekarang duit adalah agak penting kerana banyak benda yang kita perlukan mesti akan menggunakan duit. CINTA atau kasih sayang juga tidak kurang hebatnya kerana tanpa benda itu hidup kita ni tidak bermakna dan kosong (macam lagu "Kosong" nyanyian Najwa latif). By the way, lecture subjek sains pemikiran dan etika aku ada bercerita tentang one music band which is "Nirvana" (owh dear . . .  once again there are something were related into me). Apa yang lecture aku bagi tahu ketua kumpulan band tu meninggal dunia dengan membunuh diri kerana dia "tidak mencapai kepuasan yang tertinggi dalam hidupnya".

which one will be important in your life?

Ok let's me explain this . . . .ketua kumpulan "Nirvana" tu bukan orang biasa tapi berharta dan kaya. Walau bagaimanapun wang ringgit, harta kekayaan dan kemewahan tu sebenarnya tak memadai untuk memuaskan kekosongan dalam jiwa kita yang sebenarnya perlu diisi dengan kasih sayang agar lebih bermakna . . . oleh kerana itu ia telah mendorong seseorang itu untuk melakukan sesuatu yang tidak berguna dan sia-sia.

Apa yang penting sekarang ni kite kena pandai membahagikan kedua-dua perkara tu agar mencukupi dalam kehidupan kita dan kita . . . hidup ini perlu ada pendirian dan matlamat agar kita tahu hala tujuan hidup kita . Ok la you guys semua...sampai sini sahaja yang dapat aku bahaskan . . .  sehingga kita berjumpa lagi . . .

Harap dimaafkan segala kata-kata yang mungkin terkait secara tidak sengaja dengan anda dan selamat bergembira ketika di musim cuti. Assalamualaikum . . . .

Buah cempedak diluar pagar, 
Ambil galah tolong jolokkan,
Saya budak baru belajar,
Kalau salah tolong ajarkan.







2 comments:

Murni Mohd Yusof said...

love is more important in my life without it I will feel so lonely hehe...I think we can find money anytime if we really need it...

Razil Tahir said...

pada saya, love and money is not supposed to be linked together. Tak kisahlah partner kita tue kaya ke miskin, kita kena sayang dia, barulah setia mengharung susah dan senang.

but still, money is also important. untuk menjamin kesihatan dan memenuhi keperluan makanan, pakaian dan pelajaran.

gittew~


Mario's Game