nuffnang

Wednesday, January 30, 2013

Ulser Mulut

Asslamualaikum dan selamat sejahtera . . .

Sudah hampir sembuh sakit bengkak gusi akibat nak tumbuh gigi bongsu kini terkena ulser mulut la pulak !! haish . . . sememangnya badan aku je nampak terlebih sihat tetapi sistem imnunisasi badan tu lemah !! 3 hari dah sakit pedih je kat bahagian diantara gusi ngan bibir akibat ulser . . . maybe sakit ni lepas makan buah durian kot?? balik-balik cuti je dah mintak kat abah nak makan durian . . .dah la benda tu boleh sebabkan badan panas . . . pastu aku ni lak senang nak sakit . . . gara-gara degil nak makan mulut merana . . .sob..sob..sob :'(


lebih kurang ulser ni yang aku kne tapi bahagian ulser tu ketengah je skit

Bila aku kne ulser ni kat umah mula la nak manja-manja ngan ibu . . . ehehehe (bukan selalu) so ibu aku pon bagi la ubat tuk sapu kat bahagian ulser tu. Bila sapu ubat tu ada la rse sejuk-sejuk skit tapi pas tu rse pedih lak . .  well ubat nak baik kan?? so tahan je la . . .


ubat ni la aku gne tuk kurangkan kesakitan ulser mulut (bekas adik gna mse dia kne ulser gak)

Ubat ni rse dia ada la manis-manis skit ngan rse mint  . . . hanya picit skit dan sapu kat bahagian yang kne ulser tu insyaAllah ok . . . .tapi aku ni lak x pantang makan main bedal je yang pedas so memang lama la bru leh baik walaupon guna ubat ni . . . (budak degil liat nak pantang) ubat ni gak dijamin halal dan boleh dimakan . . .

So kepada sesiapa yang kne macam aku gak ulser ni try la guna ubat ni tapi!!! makan tu berpantang la jangan jadi macam aku degil . . . . sekian . . . assalamualaikum


No comments:


Mario's Game