nuffnang

Wednesday, January 30, 2013

Bertandang ke Sekolah Lama

Assalamualaikum . . .  haloooo . . .

Hye . . . rsenya da lama aku tak menulis kat blog ni . . . hurmm sejak mula cuti sem ni aku asyik malas je nak update blog walaupon hati tu nak menulis tapi tangan yang malas sangat !! Apahal pon masa cuti sem aku ni tak la terbuang begitu saja . .  aku ada la join beberapa program dan aku juga bekerja dengan makcik aku ( ummi ) ikut dia buat catering kenduri . .  time aku ngah cuti ni la ramai yang nak wat kenduri kahwin . . . by the way aku jugak yang untung dapat duit bila kerja ni . . . bhahahaha :D

Setiap kali cuti sem aku selalunya akan pergi ke kantin asrama sekolah menengah aku sebab makcik aku yang wat catering tu kerja gak kat kantin asrama sekolah menengah aku . Perniagaan catering tu hanya sampingan je . . .Aku pergi ke asrama sebab kebetulan ibu aku suruh antar adik perempuan aku pergi sekolah. Alang-alang aku dah datang sekolah aku pon bertandang la ke asrama . . . sebelum ni aku pon pernah kerja kat situ dalam sebulan la sebelum aku masuk daftar ke Universiti (cari duit belanja).

Sementara aku tunggu makcik aku siapkan kerja dia aku pon jalan-jalan sekitar tengok bangunan yang mana dah berubah dan banyak gak yang dah lain . . . tiba-tiba aku terpandang sebuah bangunan yang menempatkan pelajar tingkatan 6 (pra-universiti) .  Bangunan tu baru gak la . . .tapi masa aku form 6 dulu bangunan tu bru siap dibina tapi aku tak merasa nak belajar kat situ hanya di bangunan lama je . . .Tapi bila teringat dulu gotong royong angkat kerusi meja ke bangunan tu rse teringin gak nak blaja kat bangunan tu . . .tapi apa kan nasib tak de rezeki . . .


Bangunan Khas yang menempatkan pelajar Pra-Universiti (tingkatan 6)



Tertera tulis Pusat Persediaan Universiti


Selain tu aku de gak nampak perubahan lain iaitu pada surau di sekolah .  Kalo dulu tak de tempak ambil air sembahyang sekarang dah ada tempat ambil air sembahyang lelaki kat luar . . kalo perempuan masih lagi didalam . . . tapi kalo nak banding mse aku dulu lain sangat !



Mse aku jalan-jalan sekitar sekolah aku ada ternampak satu grafiti kat dinding asrama lelaki yang bagi aku agak menarik dan terbukti budak sekolah menengah aku blaja ni dulu ada yang memang kreatif !


Menarik gak la grafiti ni kan?



ni asrama pelajar perempuan .  Time gambar ni ditangkap semua dah gi sekolah  dan kosong je




ni lak asrama pelajar lelaki . . sekitar kawasan ada la taman kecil tuk diaorang lepak waktu senggang


yang ni lak kantin atau dewan makan asrama yang juga pernah 
menjadi tempat aku bekerja sebagai kakak dewan makan!

Semasa jalan -jalan kat asrama kalo aku jumpa cikgu atau warden (ustazah mse form 3) mesti dia akan ingat aku la sebab dah muka ni time cuti je datang amik makan . . . kakakaka :D (mne badan tak besar!) at least bila aku pergi sekolah dapat gak aku imbau kembali zaman sekolah dulu yang mse tu comot je . .  sekarang bukan main pandai lagi bergaya (perasan je lebih) . .

So itu je la yang dapat aku ceritakan sekian . . . .assalamulaikum 




2 comments:

aneducator said...

well written ...hehe :-)

Unknown said...

huhuhu...really?? I really don't know what to write on this thing...lacking of an idea..just showed the picture..


Mario's Game